CS2D
  • Counter-Srike 2D (сокр. CS2D) — компьютерная игра в жанре командного шутера от третьего лица
  • Бесплатный собственнический двухмерный клон популярной игры Counter-Strike компании Valve Software
  • Данная игра отличается от оригинала — она полностью переделана под 2D-измерение (вид сверху, новый геймплей)
CS2D
Огромный выбор оружия
  • Вы найдете все единицы оружия, что в оригинальной игре
  • А так же такие: Laser, RPG, Grenade Launcher, Gas grenade, Rocket laucher и многие другие ^^
  • Всё оружие имеет индивидуальный урон и физику стрельбы
Dolphin 3.0-763
Многонациональное сообщество
  • В CS2D регулярно происходят турниры и соревнования, в которых каждый может принять сообщество
  • Игроки CS2D исповедуют различную религию, придерживаются различных идеалогий, но Вы всегда найдете себе напарника по душе
  • Основной язык для общения в игре - Английский
CS2D сообщество
Всесильный редактор
  • Редактор карт открывает ворота вашему творчеству
  • Создавайте карты, публикуйте, набирайте голоса и оценки и станьте лучшим в картостроении
CS2D карты
Режимы CS2D
  • Вам нравится взрывать? Вам нравится спасать? de_ и cs_ режимы самые популярные, но Вы так же найдете тут и захват флага, и стройка базы, и бег с препятствиями!
Cs2D
Главная » 2017 » Май » 9 » CS2D 1.0.0.3
22:26
CS2D 1.0.0.3

После появления новости, получившей большое обсуждение, связанная с намерениями разработчика добавить игру в Steam, стало известно о релизе новой версии CS2D спустя чуть менее года с момента релиза предыдущего. Главным изменением в этой версии многие игроки посчитали обновленную 3D-графику, включить которую можно в настройках игры. Полный список изменений (на английском языке) предоставлен ниже.

FIXED Main menu music kept playing when game server was started with commandline parameters
FIXED Game no longer crashes when running a Lua script without a mod.txt
FIXED Newlines (\n) printed to the console are processed properly (replaced with a whitespace character)
FIXED You were able to spawn/equip items with bad type IDs, leading to weird results
FIXED sv_restart/restart/sv_restartround/restartround caused unjustified and misleading console error output in some cases
FIXED Env_Light offset did not always work correctly
FIXED Game crashed when making lights with a size > 256 (size is now limited to 256)
FIXED Mouse pointer was invisible when opening any menu while in weapon scope/zoom mode
FIXED Crash when tabbing-out from full-screen application (DirectX)
FIXED Crash when minimizing application window (DirectX)
FIXED Same file will not be sent multiple times anymore if added multiple times to sys/servertransfer.lst
FIXED Memory leak in Lua hooks
FIXED Right handed player skins
FIXED Crash when loading smaller tileset in map editor while map is using TileFX entity
FIXED Map briefing and server info was unloaded when switching language in-game
FIXED Bots didn't spawn in some non-standard game modes in some special cases
CHANGED Dropped item mouseover is now sorted depending on the item type and price
CHANGED Game will always try to load files with the original extension first before trying alternative extensions
CHANGED hudtxt/hudtxt2 network data is now sent in separate packages to prevent connection loss on many calls
CHANGED arial.ttf replaced with free liberationsans.ttf for licensing reasons
CHANGED Standard resolution is now 16:9 (850x480 as minimum) instead of 4:3 (640x480)
CHANGED Horizontal borders appear when using 4:3 resolutions (640*480, 800*600, 1024*768 and etc.)
CHANGED A lot of performance improvements (loading maps/game initialization/map drawing/map export)
CHANGED Loading now happens during intro screen with visible loading bar
CHANGED Trigger_Delay entity now also works with float values for delays with millisecond precision
CHANGED More steps of joining a server are now described properly with text output
CHANGED Console command "entities" now also shows the used resources (image/sound) if there are any
CHANGED Replaced red crosses on items with green crosses because the red cross is a protected symbol
CHANGED mp_dispenser_money now defaults to 500 instead of 100
CHANGED screen_quality now defaults to 100 instead of 75
CHANGED Better player, hostages and npc shadows
CHANGED Buying menu shows spinning 3D weapons
CHANGED Burst mode shoots separate bullets (mp_recoil enabled)
CHANGED Pistol no longer shoots multiple rounds when attack key is hold (mp_recoil enabled)
CHANGED Lua sample script "hudtxt.lua" now uses dynamic variable values for the positions
CHANGED Improved flashbang and flare particle effects
CHANGED Editor and main menu use the full resolution
CHANGED Some windows like console and serverlist use the full resolution
ADDED UTF-8 chat messages support (to allow users to chat in more languages)
ADDED More color codes for dropped item mouseover (dark yellow = secondary weapon, orange = grenades, green = equipment)
ADDED More detailed error message when CS2D fails to load animated multi frame images because of bad image dimensions
ADDED reqcld mode 5 (mod info) and mode 6 (is 3D rendering enabled?)
ADDED Script command spawnitem now also accepts item names instead of type IDs only (like equip and strip)
ADDED Experimental 3D rendering mode (settings command: render3d)
ADDED Tiles now have a 3D height parameter in the tile properties menu
ADDED Tiles now have flipY and mirror drawing modes for 3D
ADDED Capability to automatically convert old maps to 3D versions
ADDED Env_Sprite & Env_Image now have a 3D height parameter
ADDED New Env_Cube3D entity allowing to place 3D cubes in the map
ADDED Experimental dynamic recoil & crosshair (settings command: mp_recoil)
ADDED Dynamic recoil crosshair settings (ch_red, ch_green, ch_blue, ch_size, ch_thickness, ch_bordersize)
ADDED New editor display option to either use full resolution or to show gameplay view
ADDED Editor now automatically saves the current map as "autosave.map" every 3 minutes
ADDED Hovering an entity in the editor now also shows its name and trigger
ADDED Trigger_If now has some parameterized conditions which can be used in the editor without Lua scripting
ADDED Some weapon values can now be configured over a new config (sys/weapons.cfg)
ADDED Command loadweaponcfg (reloads weapon config from sys/weapons.cfg at runtime, server only)
ADDED Command mp_hudscale (sets the scale/position mode for Lua HUD images and hudtxt/hudtxt2)
ADDED HD loading support for CT, T, VIP, random player and zombies images
ADDED HD loading support for hud symbols and numbers
ADDED HD loading support for player weapons and dropped weapons
ADDED Maps: de_dust2_new, de_aztec_new, de_cs2d_new, fy_shipment, de_cbble_new, de_inferno_new
ADDED Lua commmand "player" now has "screenw" and "screenh" parameters to get the CS2D screen resolution of a player
ADDED Lua sample script "hudimg.lua" which shows how to create and position HUD images
ADDED Lua sample script "imghover.lua" which shows a HUD image which reacts on mouseover
ADDED New spark particle effects when hitting walls / tactical shield (only with max particle settings)
ADDED New muzzle flash effects
ADDED Visual frame selection for Env_Decal in the editor
ADDED Decal painting tool in map editor (hotkey: 5)
ADDED Console message when screenshot was taken successfully
ADDED New advanced detail radar (showing the map with actual map graphics in the radar)
ADDED Console command "debug" mode 2 - Profiler: shows detailed information about application performance
ADDED Progress bar is displayed when loading map
ADDED Progress bar is displayed when exporting map
REMOVED Commands shadowz_wall and shadowz_obstacle are now deprecated as each tile has a defined height
REMOVED Some old/unused assets

 

Администрация проекта желает всем приятной игры, а скачать игру можно в специальном блоке на сайте, расположенным в верхней части сайта и находится справа. 

Просмотров: 391 | Добавил: qp | Теги: cs2d, 1003, новая версия | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
StirlizZ | 2017-05-09 | 23:01
1
+ (0) -
* Самый крупный апдейт за всё время

Около 10 тысяч исправлений в коде

Добавить комментарий: